esmaspäev, 7. juuni 2010

operaatorite 2010 suve hinnasõja SISU?

erinevate operaatorite uudised klikkides paistab, et jõudsin põhjuseni, miks Elisa on teinud 2010 suveks uued soodsaimad:
1. kuumaksuga mobiilnetipaketid
2. 350-krooni kuus räägi-palju-jaksad-paketi
3. räägi-palju-jaksad paketist veel soodsama kõnekaardi (10 kr/päev)
4. TELE2-karbi-interneti venna 10 kr/tund kuni 25kr/päev-netikaardi
nimelt 07.01.10 numbrid TELE2 lehel:
"2009. aasta neljanda kvartali lõpu seisuga juhivad Eesti mobiilsideturgu suhteliselt tasavägiselt EMT ja Tele2, kelle turuosad on vastavalt 37% ja 33% (allikas:TNS Emor, Tele2 brändiuuring). Ülejäänud turust jaguneb Elisa, Diili ja TeleYhe vahel*. Ettevõtete hulgas on juhtpositsioon samuti EMT ja Tele2 käes – EMT võrgus on 41% ja Tele2 võrgus 34% mobiilsideteenuseid kasutavatest ettevõtetest, samas kui 2008. aasta kolmanda kvartaliga võrreldes on Tele2 suurendanud turuosa 14% võrra ning EMT-st on lahkunud 12% ärisegmendi turust." (tsiteeringu lõpp) EMT tegi 10.02.10 sellele statistikale vastulöögi

kui ülejääv 100-37-33=30% jaguneb Elisa, Diili (EMT odavbränd) ja TeleYhe (Elisa odavbränd) vahel, siis Elisa turuosa oli aasta alguses: 30%-5%**=~25%

seejuures teistel andmetel oli 26.01.10 Elisa turuosa isegi vaid ~20%
=====
* - miskipärast "unustati" TELE2 mainitud uuringu(te)s, aga tegu on praeguseks ilmselt ebaoluliste turuosadega:
1. Elisa võrgus toimiv Bravo(com)/TM3G , algselt Zorro kõnekaart, mis näikse üllatuslikult
ka veel toimivat, sõltumata kallimatest hindadest Eestis
2.
Bravo grupi oma 3G võrk Tallinnas Tallinn Mobile, sihiga mobiilnetimüügiks välismaalastele
3. EMT võrgus töötavad TOP Connect'i välismaal helistamise kaardid
** - pakun, et odavalt müüdud Diil on oma lumelabidareklaamidega 5% ringis ikka kliente kogunud või vähemalt koos Bravo brändide klientidega


- TELE2 on kinnistunud odavbrändina ja on viimasel ajal kvaliteetse või vähemalt rahuldaval tasemel sidega (pole enam tükk aega kuulnud klientide levialasse bussiga viimise nalju)
- kvaliteetbränd EMT on meelde jäänud 2009 lõpust MinuEMT ja 2010 MeieEMT-odavamate pakettidega (vähemalt lubaduste tasemel). ja millise operaatori võrgus saab positsioneerida (last, kaasat, armukest)?
- Elisast meenub headest asjadest vaid Lea Liitma laul ja "kõige ilusam leviala". võrgumõõtmise tulemused stiilis: Elisal on Kükametsas parim leviala, ei lisanud minu jaoks brändile kvaliteedimärki ja Elisa on senini tuntud oma kurikavalate kallite pakettidega

numbrid sundisid "tulevikku suunatud pehmetelt väärtustelt" turuvõitmise odavama hinna strateegiatele, pill tuli "ilusama leviala" peale ja läks kiireks, sest "päeva lõpuks" valib enamik praeguseks võrdsustunud kõnelevialade tõttu ikkagi odavaima hinna

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar