kolmapäev, 24. november 2010

kas ka 2010 kordub Nokia iga-aastane jõuluime?

nutitrendide paremini mõistmiseks tegin graafikud 2004-10 moblamüükidest, allikaks suurim mobiilimüükide info jagaja Gartner, aastate graafikule vajutades avaneb kvartalite müükide graafik:

* - 2010 ennustus on I-III kvartali järgi vastavalt 2005-2009 I-III kvartali keskmisele suhtele aastaga

kvartalite kaupa jääb silma, et Nokia on seni pea igal aastal (peale masu-2008) teinud jõuluime, aasta jooksul müüakse kõige rohkem pulki detsembris/IV kvartalis, Samsung on seni 2005st suutnud jõuluimet igal aastal korrata, ülevalt suurelt graafikult näeb ka LG jõulukvartali edukust. eks näis, kas Nokia, Samsung ja LG suudavad ka 2010 jõuluimet korrata


Nokia ja Samsungi müügid küll kasvavad, aga kuna tuleb uusi moblatootjaid, siis turuosa poolest mõlemad juba kõhnuvad, üks osa on ka selles, et senised NOKLA ja BlockBerry'de tootjad paneva oma klepsu, ilmselt pikas perspektiivis on mõtekam oma bränd teha. Hiina nutituru loos on hinnatavad võltsitud kaubamärgiga telefonide käibed, mis lähiajal on u 150 miljonit mobiili aastas, 10% ringis maailmatootmisest; samas on ka Hiina brändid, millest pole veel eriti kuulnud: TIANYU, Gionee, Changhong ja Haier.
tootjate turuosadest väikselt aastased turuosad, graafikul klikkides suuremalt kvartaalsed:


Gartner andis varem moblatootjate top5 ja alles 2010st 10 suurima müügid, lisasin nutitootjate andmed ja valisin suurtele graafikutele esiseitsmiku, mis lõppeb RIMi(Blackberryd) ja Applega. kasvavatel firmadel on pisut teisiti, kui Nokial-Samsungil-LGl, kuigi ka RIMi viimased aastad on põhimüük just jõuluajal, IV kvartalis. Apple erineb veel mudel-aastas firmana, kuigi müügimahte tasandab aasta lõikes erinev müügilejõudmine, Aasia riigid (nt praeguse teise Samsungi ja kolmada LG kodumaa Lõuna-Korea) on iPhonede müükijõudmist kinni hoidnud tehniliste nõuetega.
tegin omaette graafiku ka RIM'i-Apple müükidest, võtsin kõrvale veel väikse mobla-, kuid suure nutitootja, Taivani HTC:



2010 III kvartali top-10 lõpus on Taivani HTC (kasv aastaga 144%) ning Hiina ZTE (kasv 45%) ja Huawei (kasv 64%), mis saavad kasvava Hiina ja üldse Aasia turgudega minu hinnangul lähiajal liikuda vaid üles. seni peamiselt tavapulki tootvad ZTE ja Huawei võivad aasta-kahega kasvatada müügimahte paar korda, millega võivad tõugata Apple ja RIMi esiviisikust välja (rääkimata langevast Motorolast ja Sony Ericssonist)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar